loading...
بیمه برگ
amir بازدید : 52 شنبه 16 تیر 1397 نظرات (0)

بیمه شخص ثالث

انتقال بیمه شخص ثالث با وجود اینکه فرایندی بسیار ساده است شاید برای اکثر مردم که نسبت به آن آگاهی کمی دارند مبهم و پیچیده بنظر آید بنابراین تصمیم گرفتیم راه های انتقال این بیمه نامه را در این مطلب برایتان توضیح دهیم.

 

موارد انتقال بیمه شخص ثالث

تغییر شرکت بیمه شخص ثالث

ممکن است بیمه گزار با شرکت بیمه ای به مدت یک سال قرارداد بیمه تنظیم کند اما در پایان سال به علت نارضایتی از خدمات آن شرکت تصمیم به انتقال بیمه نامه شخص ثالث بگیرد.

یا ممکن است شخص اقدام به خرید اتومبیلی کند که دارای بیمه نامه شخص ثالث است، اما خریدار تصمیم به خرید بیمه از شرکت دیگری را دارد.

در هر دو مورد بالا مالک ماشین می تواند با بیمه نامه و مدارک خودرو به شرکت بیمه ای مورد نظر خود رجوع کرده و خودرو را طبق شرایط مد نظر خود بیمه کند.

 

 

انتقال  بیمه  شخص ثالث به ماشین جدید

اگر اتومبیل شما دارای چند سال تخفیف بیمه نامه است و اکنون تصمیم به خرید خودرو جدیدی دارید، می توانید تخفیف بیمه خودرو قبلی خود را به خودرو جدید منتقل کنید.

برای اینکار لازم است قبل از اینکه بیمه نامه خود را به نام خریدار بزنید، به نمایندگی بیمه رجوع کرده و درخواست انتقال تخفیف بیمه خود را مطرح کنید. نمایندگی با اخذ ما به التفاوت تخفیف بیمه نامه قبلی، الحاقیه ای را صادر کرده و تخفیف های خودرو سابقتان را به خودرو جدید منتقل می کند.

خودروهای مشابه

طبق قانون خودروهای مشابه ما فقط می توانیم تخفیف خودروهایی را منتقل کنیم که کاربری یکسانی داشته باشند. مثلا انتقال تخفیف خودروهای سواری ممکن است اما انتقال تخفیف خودرو سواری به خودرو بارکش یا بالعکس ممکن نیست.

 

انتقال تخفیف خودرو

 

مدارک لازم برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

اصل و کپی سند خودرو جدید

بیمه نامه خودرو جدید

کپی سند خودرو قدیم

کپی بیمه نامه شخص ثالث خودرو قدیم

اصل الحاقیه حذف سوابق خودرو قدیم

 

 

ابطال بیمه نامه

ابطال بیمه نامه در دو صورت ممکن است:

ممکن است برای یک خودرو دو بیمه تهیه شده باشد که در این صورت بیمه گزار می تواند با بیمه نامه اول به شرکت بیمه نامه دوم رجوع کرده و در خواست ابطال بیمه نامه را مطرح نماید. در این مورد شرکت حق بیمه را به صورت روز شمار از تاریخ صدور محاسبه کرده، حق بیمه خود را کسر و باقیمانده آن را به بیمه گزار بر می گرداند.

دومین مورد زمانی است که خودرو بیمه شده فرسوده و اسقاط شود. در این مورد نیز بیمه گزار به شرکت بیمه رجوع کرده و درخواست ابطال را مطرح می کند. اینبار نیز بیمه گر به صورت روزشمار حق بیمه را محاسبه کرده و سهم خود را براداشته و باقی مانده آن را به بیمه گزار باز می گرداند.

امکان ابطال بیمه در مواردی همچون نارضایتی بیمه گزار از خدمات شرکت و غیره وجود ندارد.

 

 

انتقال بیمه  خودرو فرسوده

در صورتی که خودرو فرسوده دارای تخفیف بیمه شخص ثالث باشد مالک آن می تواند تخفیف بیمه نامه شخص ثالث را به خودرو جدید منتقل کند.

 

انتقال بیمه نامه به مالک جدید خودرو

انتقال بیمه نامه به مالک جدید خودرو یکی از رایج ترین طرق انتقال این بیمه نامه است که در صورت های ذیل اتفاق می افتد.

راه اول این است که مالک جدید (خریدار) می تواند به شرکت بیمه اتومبیل رجوع کرده و درخواست تعویض نام بیمه گزار را مطرح کند.

چون بیمه شخص ثالث برای اتومبیل می باشد لذا با انتقال آن به دیگری این بیمه نامه نیز منتقل می شود علاوه بر آن سند اتومبیل به نامه هر شخصی باشد شرکت بیمه خسارات را به او می پردازد.

 

استفاده از بیمه نامه به عنوان وثیقه

در حوادثی که منجر به خسارات مالی شده اند می توانید از بیمه نامه به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کنید. حتی اگر بیمه نامه به نام راننده مقصر نباشد همین که ماشین به نام او است کفایت می کند.

 

انتقال بیمه شخص ثالث خودرو در ارث

اگر اتومبیلی از شخصی به شما ارث رسیده است بهتر است فورا بیمه نامه را به نام خود بزنید.

زیرا اگر در هنگامی که بیمه نامه به نام متوفی است با اتومبیل وی تصادف شود بسته به نوع تصادف شرکت بیمه خسارات را جبران می کند.

اگر خسارات جانی باشد این خسارات مستقیم به خود شخص زیاندیده پرداخت می شود اما اگر مالی باشد، شرکت بیمه تا زمان انحصار وراثت خسارات را نمی پردازد و پس از آن نیز خسارات را بین وراث تقسیم می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 188
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 505
  • بازدید سال : 2,020
  • بازدید کلی : 21,654