loading...
بیمه برگ
amir بازدید : 53 یکشنبه 17 تیر 1397 نظرات (0)

بیمه شخص ثالث

خسارت چیست؟

زمانی که در اثر تصادف، انسانی دچار از کار افتادگی، نقص عضو یا فوت شود، در اصطلاح بیمه ای او دچار خسارت شده است.

 در مورد اشیا و وسایل نقلیه نیز، وسیله نقلیه ای که در تصادف دچار شکستگی یا خرابی گردد، در واقع خسارت دیده محسوب می شود.

تمامی خسارات مالی و جانی اشخاص در تصادفات توسط بیمه شخص ثالث پرداخت می شود.

 

خسارات قابل پرداخت در بیمه شخص ثالث

خسارات جانی شخص ثالث: شرکت های بیمه این خسارت را تا سقف 308 میلیون تومان که معادل دیه یک انسان در ماه های حرام است پوشش می دهند.

خسارات مالی: میزان این پوشش را شخص بیمه گزار تعیین کرده و با توجه به پوشش انتخابی خود حق بیمه را می پردازد. اما حداقل و حداکثر تعیین شده برای پوشش مالی 7700 تا 30 میلیون تومان است.

خسارات جانی راننده مقصر: خسارت جانی راننده مقصر به میزان دیه یک انسان کامل در ماه های عادی به میزان 231 میلیون تومان است.

در بیمه شخص ثالث خسارت هایی که در اثر تصادف، تصادم، سقوط، آتش سوزی، انفجار یا محمولات وسیله نقلیه به دیگری یا دیگران وارد می شود، جبران خواهد شد.

 

تعهدات مالی در بیمه شخص ثالث

در صورتیکه خسارت مالی کمتر از مقدار قانونی باشد طرفین تصادف می توانند بدون کروکی و گزارش کارشناس فنی پلیس به شرکت بیمه مراجعه کرده و خسارت ایجاد شده را مطالبه کنند. برای دریافت خسارت بدون کروکی مدارکی از قبیل بیمه نامه شخص ثالث هر دو طرف، گواهینامه، کرت ملی طرفین و کارت خودرو طرفین لازم است.

اگر میزان خسارت بیشتر از مقدار تعیین شده در قانون باشد، کارشناسی فنی پلیس باید کروکی کشیده شده و طرفین تصادف با مدارک لازم برای دریافت خسارت با کروکی به شرکت های بیمه مراجعه کنند.

اگر خسارت وارده به شخص ثالث از میزان پوشش بیمه ای خریداری شما بیشتر باشد، بیمه خسارات را با توجه به سقف تعهدات خود جبران می کند و مقدار اضافه این خسارت باید توسط شخص مقصر پرداخت شود. برای مثال اگر شما با اتومبیلی تصادف کرده و 10 میلیون تومان خسارت وارد کنید در حالیکه پوشش بیمه تان به میزان 7700 هزار تومان است، اینجا بیمه 7700 هزار تومان را پرداخت می کند و مسئولیت پرداخت باقی این مبلغ به عهده خود شما است. لذا ما پیشنهاد می کنیم حتما پوشش بیمه بیشتری را تهیه کنید.

 

 

دریافت خسرات بیمه شخص ثالث

 

خسارات جانی در بیمه شخص ثالث

در صورتی که شخصی در اثر تصادف فوت کند نباید به هیچ وجه صحنه تصادف را تغییر دهید بلکه باید فورا با پلیس و اورژانس تماس گرفته و مراتب را به آنان اطلاع دهید.

در صورتی که در اثر تصادف، شخص دچار آسیب و صدمه شود بهتر است فورا او را به مراکز درمانی منتقل کنید یا با اورژانس تماس بگیرید.

خسارت های ایجاد شده در اثر تصادف توسط بیمه شخص ثالث پرداخت می شود اما اگر شما برای کسب رضایت از شخص زایندیده از تصادف مبلغی بپردازید، این مبلغ توسط شرکت بیمه پرداخت نمی شود.

 

 

خسارات جانی راننده مقصر حادثه

راننده مقصر حادثه، شخص ثالث محسوب نمی شود لذا خساراتی که به او وارد شده است توسط پوشش اضافی بیمه حوادث راننده که یکی از پوشش های بیمه شخص ثالث است پرداخت می شود.

در پوشش بیمه ای حوادث راننده، شرکت بیمه صرفا خسارات جانی وارده را جبران می کند و مسئولیتی در قبال جبران خسارات مالی ندارد.

 

 

شرایط پرداخت خسارت در بیمه حوادث راننده

این بیمه نامه صرفا خسارات راننده وسیله نقلیه مقصر حادثه را می پردازد.

پرداخت خسارت در صورتی انجام می شود که راننده مقصر گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه را داشته و تصادف ناشی از استعمال مواد مخدر، روانگردان و نوشیدن مشروبات الکلی نباشد.

اگر راننده مقصر حادثه از صندوق تامین خسارت های بدنی یا از محل بیمه شخص ثالث مقداری خسارت دریافت کند، شرکت بیمه به همان میزان خسارت پرداختی به وی را کاهش می دهد.

 

خسارات خارج از تعهد بیمه شخص ثالث

خساراتی که به وسیله نقلیه و محمولات اتومبیل مقصر حادثه وارد شده است.

خسارات مستقیم یا غیر مستقیمی که در اثر تشعشعات اتمی یا رادیواکتیو وارد می شود.

خسارات ناشی از محکومیت جزایی و پرداخت جرائم

خسارات ایجاد شده در اثر حادثه در خارج از کشور.

شرکت بیمه در صورتی خسارات ناشی از تصادف در خارج از کشور را جبران می کند که بین شرکت بیمه و بیمه گزار بر این موضوع توافقی صورت گرفته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 188
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 498
  • بازدید سال : 2,013
  • بازدید کلی : 21,647